Lehdistötiedote 16.10.2023

Työmaasähköistyksen kotimainen markkinajohtaja, TSR-ELSITE, laajentaa toimintaansa hankkimalla Spine Networks Oy:n liiketoiminnan ja tuo markkinoille älykkään järjestelmän, joka mahdollistaa työmaan sähköverkon reaaliaikaisen digitaalisen hallinnan.

TSR-ELSITE, suomalainen työmaasähköistyksen edelläkävijä, on tehnyt merkittävän askeleen kohti työmaiden sähköverkon tehokkaampaa ja vastuullisempaa hallintaa. Yritys on hankkinut tuotekehitysyritys Spine Networks Oy:n liiketoiminnan ja tuonut markkinoille uuden Spine-järjestelmän, joka tarjoaa reaaliaikaista sähköverkon valvontaa ja hallintaa.

Työmaiden mittavat kustannussäästöt tulevat nyt ennakoivien hälytysten myötä. Spine-järjestelmä varmistaa, ettei työmailla enää kohdata ongelmia kuten väärin kuormitettua sähköverkkoa, sähköverkosta aiheutuvia tulipaloja, jäätyneitä betonivaluja, sähkökatkoja tai rakenteita pilaavaa ilmankosteutta. Spine-järjestelmä tarjoaa ratkaisun näihin haasteisiin tarjoamalla reaaliaikaista sähköverkon etävalvontaa ja -hallintaa.

Kustannustehokasta vastuullisuutta

Spine-järjestelmä toimii keräämällä tietoa työmaalta ja hälyttämällä mahdollisista ongelmatilanteista ennen niiden syntymistä. Siihen liitetään antureita, jotka seuraavat sähköverkon kuorman jakautumista, havaitsevat mahdolliset ongelmat, tarkkailevat työmaan lämpötilaa ja kosteusprosenttia. Järjestelmä tarjoaa reaaliaikaista näkymää työmaan sähköverkosta ja hälyttää asiakkaan määrittämille henkilöille, kun se havaitsee mahdollisia ongelmia. Lisäksi Spine opastaa käyttäjiä tekemään ekologisia valintoja, kertoo reaaliaikaisen sähkön kulutuksen hintoineen ja laskee projektin hiilijalanjäljen, mikä tekee vastuullisuudesta kustannustehokasta.

”Spine-järjestelmä tekee meistä globaalin edelläkävijän työmaasähköistyksen segmentissä”, iloitsee TSR-ELSITE Oy:n toimitusjohtaja Toni Raivo. ”Näemme järjestelmässä laajennusmahdollisuuksia työmaiden kokonaisvaltaiseksi hallintajärjestelmäksi”, Raivo jatkaa. TSR-ELSITE:n toimipisteitä on Suomen lisäksi Ruotsissa, mikä asettaa yrityksen hyvään asemaan Skandinavian markkinoilla.

Tuotekehitystoiminnot Kuopioon

Spine Networks Oy on kuopiolainen yritys, joka on erikoistunut älykkäisiin työmaan valvonta- ja hallintaratkaisuihin. Spine-järjestelmän kehitys käynnistyi keväällä 2021 ja on jo osoittanut tehokkuutensa useilla työmailla Suomessa ja Ruotsissa. Järjestelmä on täysin suomalaista alkuperää ja suunnitellaan sekä valmistetaan Suomessa, mikä mahdollistaa uusien ominaisuuksien nopean kehityksen ja käyttöönoton.

Kaupan myötä TSR-ELSITE keskittää tuotekehitystoimintonsa Kuopioon ja tuo yritykseen vahvaa IoT-osaamista tuotespesialisti Aki Lukkarisen ja projektipäällikkö Sami Lyytisen sekä koodaritiimin muodossa. ”Uskomme, että yhdessä TSR-ELSITEn kanssa saamme hiottua Spinestä vahvan digitaalisen järjestelmän, joka toimii globaalisti kaikkialla”, vakuuttaa Lukkarinen. ”Vastaavat päivittäiset ongelmat ovat työmailla läsnä kaikkialla, ja tämä ratkaisu toimii maailman joka kolkassa”, lisää Lyytinen.

Spine-järjestelmä ei ainoastaan tarjoa reaaliaikaista valvontaa vaan toimii myös vuokraamoille ja rakennusliikkeille reaaliaikaisena työmaan sähköverkon suunnittelutyökaluna. Lisäksi TSR-ELSITE tarjoaa jatkossa myös perinteistä työmaasähköistyksen suunnittelua erityisesti suurissa projekteissa, kuten laajoissa sairaaloissa, hotelleissa ja telakoilla. Ammattitaitoinen ennakkosuunnittelu on kriittisen tärkeää tällaisissa laajoissa hankkeissa.

Lisätietoja:

TSR-ELSITE Oy
Toni Raivo
+358 400 533 040
toni.raivo@tsr-elsite.fi

Spine Networks Oy
Sami Lyytinen
sami.lyytinen@tsr-elsite.fi

Tietoja TSR-ELSITE Oy:stä

TSR-ELSITE Oy on suomalainen väliaikaisen työmaakaluston valmistaja ja maahantuoja. Yritys on tunnettu innovatiivisista työmaakeskuksistaan ja kestävistä työmaavalaisimistaan, joita myydään laajasti konevuokraamoille, rakennusliikkeille ja jälleenmyyjille Pohjoismaissa ja Euroopassa.

Tietoja Spine Networks Oy:stä

Spine Networks Oy on kuopiolainen yritys, joka keskittyy älykkäisiin työmaan valvonta- ja hallintaratkaisuihin. Spine-järjestelmä tarjoaa reaaliaikaista sähköverkon valvontaa ja hallintaa, mikä auttaa työmailla välttämään ongelmia ja säästämään kustannuksia. Järjestelmä on suomalaista alkuperää ja suunnitellaan sekä valmistetaan Suomessa.